Monday, October 1, 2012

tamtamtaram

Snart har jag varit sjuk i en vecka, är det då en får gnälla på facebook? En vecka är ju superlänge att spendera på sjukdom. Jag fuskade dock och gick på utbildning i lördags och trodde att jag mådde rätt bra, men det tog ut sin rätt så att säga. Fast jag hade sjukat mig så mycket där i från på sistone så det kändes helt orimligt att vara sjuk igen. Känslan av att vara oärlig fast en verkligen är sjuk på riktigt. Det suger ju.

Det här har jag sysslat med:
- sett första säsongen av girls (rekommenderas)
- läst ut Kajsa Ekis Ekmans bok Varat och varan (rekommenderas ännu mer)
- byggt lego
- ätit blåbärsoppa
- tittat för mycket på tv
- Läst Franz Fanons Svart hud vita masker
- bläddrat frenetiskt i min kalender, skrivit, suddat och fixat
- panikat över vad en bror vill ha i 30års-present

Pluggat lite dramapedagogik har jag gjort också, jag är så eld och lågor! Tyvärr missade jag lektionen förra veckan pga. att Istanbul är för långt bort och nästa gång är jag också frånvarande pga. mycket viktig anledning. Men jag gillar min seminariegrupp för övrigt. Jag gillar att skolan ligger precis brevid p. så jag kan vinka till honom när han springer förbi. Jag gillar att min lärare är mycket äldre än vad jag är men mycket mer engagerad än många andra.

Det här att kunna vinka till någon genom fönstret förresten, det är nog ett behov jag har. Förut bodde m. och t. här i min by, även om vi inte hängde så fanns de ju. Nu är det så otroligt ensamt och jag antar att jag borde skaffa kompisar i så fall. Jag planerar ju att bli kompis med grannen, men utöver det vet jag inte. Kanske vill jag börja från början på ett annat ställe. Det är svårt att veta.




No comments: