Thursday, October 25, 2012

Oskuld

Christer i p3 efterfrågade det tokigaste sättet någon förlorat oskulden. Och jag tycker det är ett så tråkigt sätt att prata om sexdebuten, speciellt i förhållande till att så många lever kvar i föreställningen att en tjej skulle vara mer attraktiv ju färre hon haft sex medan. Det är befängt, men så vanligt förekommande.
Därför tycker jag det är viktigt att sluta se sex och sexdebut som något en förlorar eller ger bort och börja se det som någon en vinner!

Rolig snubbe 1, skojar om mitt namn. gillar rasistiska grupper på facebook.
Rolig snubbe 2, tycker att jag ska tagga ner och sluta ha åsikter om saker. Det är så jävla störande med såna brudar. Som bara tycker saker hela tiden. Oklart vad han menar med mossigt och ännu mer oklart vilka de här fantastiska sakerna han lägger energi på är. Jag har några gissningar. 

Nonchalansen i att kalla språkanalys för "överanalysera detaljer" gör mig matt. Språket konstruerar oss, det är genom ord vi blir till. Att då hävda att det är detaljer är för dumt. Men med tanke på vilka exempel som kom på köpet så förstår jag ungefär var han står. Det ÄR uppenbart viktigt med ord, eftersom han envisas med att skriva Negerboll. 

No comments: