Wednesday, October 3, 2012

Mitt dygn med chatroulette från nybörjare till avgiftning

Here goes min analys av chatroulette utifrån den svenska versionen av chatroulette!! Jag har alltså varit sjuk så igår fick jag för mig att testa chatroulette. Kvart i två i natt gick jag och la mig efter att ett antal av dagens timmar gått åt till mina efterforskningar/ roande. Jag har bestämt mig att avgifta mig nu, åtminstone till nästa sjukdom eller liknande.

Såhär ser jag på chatroulette:

Första temat en kommer i kontakt med är Kukarna. Varför alla dessa kukar? Jag har fortfarande inget bra svar på det, men antar att det finns en uppsjö exibitionister där ute och inte tillräckligt med voyerister. Det bryter mot reglerna som chatroulette har satt upp så man kan roa sig med att sitta och klicka på anmälknappen tills korna går hem.

Andra temat är personer (alltid män, som jag uppskattar att 90% av de på chatroulette är) som vill be andra klä av sig i cammen. Nejtack svarar jag och tror att de ska klicka sig vidare till någon som med glädje visar upp vad de har. Men många gör inte det. Utan sätter in en charmoffensiv i stil med att ge tomma komplimanger eller bara klassikern: att tjata. Utan att kalla folk dumma i huvudet har jag försökt fråga hur de tänker men inte fått något bra svar.
Jag frågade två kloka vänner varför någon tjatar om lite naket när hela internet är fullt med naket (något som jag generöst upplyste många på chatroulette om). Den ena sa att "det ska väl vara en riktig människa" och jag förstår hur han tänker. Och det är kanske en del av förklaringen men när min andra vän säger "Man vill få någon att göra något mot sin vilja" så trillar myntet fan ner. Det är därför de inte klickar vidare när jag klargör att jag inte kommer klä av mig eller underhålla på liknande sätt. Det är någonslags tävling i manipulation (ska inte skylla på Niel Strauss nu... men kanske lite) och det är det som de här snubbarna går i gång på. Inte alls så sympatiskt när man tänker på det. Det finns ju renodlade forum för sex på internet och vill någon ha sexmöten i skype går det ju finfint. Men grejen här är ju att det sällan är ömsesidigt. Det gör mig lite beklämd eftersom det absolut viktigaste när det kommer till sex är just ömsesidighet.

MEN! Jag har också fått träna både spanska och franska och folk har haft himla massa tålamod med mig, blivit inbjuden till lycksele på födelsedagskalas, fått en främling att läsa en jättefin godnattsaga för mig samt diskuterat meningen med livet och dyl. Inte minst har jag fått ha lustiga hattar i camen och skrattat så folk här hemma har börjat kolla konstigt. Det finns så jävla fina människor i världen och jag ska bara fokusera lite mer på att umgås med riktiga människor i riktiga livet i fortsättningen.no more chatroulette!

ps. min vän informerade om att det finns något som heter manroulette. Jag har inte utforskat det, även om jag älskar att wallraffa som homosexuell man. ds.

No comments: