Friday, March 9, 2012

vi vill ha sex timmars arbetsdag

Slagord. Alltså 4realz? Varför är det alltid så att de allra värsta är de som fäster på i demonstrationstågen?
Jag vet att vissa tycker det är fånigt att skrika om sex timmars arbetsdag men det är nästan det enda slagordet jag kan ställa mig bakom.

Inga sexister på våra gator
fyll dem istället med bögar och flator


gör mig duktigt trött. För det finns ju inga bögar eller flator som är sexister?

(Dessutom är jag less på ordet sexist. Om ingen förstår vad det betyder så är det ju totalt oanvändbart. Jag tycker jag träffar på problem i tid och otid med att människor tror att det har med sex att göra. Kanske är det inte så konstigt, det är en lite tokig försvenskning.)

Och vad ska bögarna och flatorna göra på gatan? bo på gatan? Verkar deppigt.
Och varför är bögar och flator automatiskt goda människor? Förväntas de människorna vara maktlösa och därför inte Kunna diskriminera någon? Näe alltså jag vet inte. Semantics, suckar rösterna i mitt huvud men jag tycker det är viktigt.

FI hade en stor banderoll med texten "Dela dina drömmar" och jag blev lite trött. Det betyder ju ingenting? Det vägdes lite upp av den andra banderollen med krav på 6 timmars arbetsdag.

No comments: