Friday, March 2, 2012

äntligen fredag

Jag tror det är så vanliga människor känner alltså. Jag kände av vibbarna på vägen hem. Att alla utom jag var på väg ut på äventyr liksom? Eller nja det finns väl ett gäng pensionärer och trötta småbarnsföräldrar på väg från jobbet, men de drunknar lätt i sorlet från dagens ungdom. Idag är en dag när jag bara ler åt allt, så det var inte ett problem. Hur som helst: Själv ska jag upp och jobba imorgon, men funderar på att först borra upp en lampa och transkribera lite till uppsatsen. Uppsatsen är kul nu helt plötsligt.
Dessutom är det 8 mars med omnejd nästa vecka så jag kommer få dra ner på skolaktiviteter till förmån för viktigare.

Ytterligare ett bevis på att alla har lite roligare än jag är att gunnar åt pizza medan jag åt risgrynsgröt. (Nu skulle jag kunna ägna ett inlägg åt gröt men det är nog inte den sortens blogg). Fast min stackars kropp tål ju inget skoj, så jag gillar läget. Dessutom ska jag förvisso upp klockan sju i morgon, men det är för att gå till ett jobb jag gillar så jag har det rätt bra.

No comments: