Monday, March 19, 2012

bloggahstyle

Ja, ibland och med jämna mellanrum läser jag klassiska tonårsbloggar, modebloggar och andra bloggar utan uttalat politiskt syfte. Det är intressant många gånger. Idag läste jag det sjukaste på länge. DET HÄR kanske jag inte borde sprida vidare för det är ju dumheter men jag kan inte låta bli. Tar risken för jag hoppas och tror att de flesta har svårt att ta det på allvar.

Kära dundermisogyna värld. Kan tjejer inte få en break. Kan inte tjejer få sluta hata varandra. Typ om alla uppmärksammade dem för något vettigare (sten i glashuset för nu länkar ju jag. mhm.). Kan vi inte bara tänka på viktigare saker och peppa varandra?

Men vad är det som brister när man uttalar sig så starkt om någon som bara frågat om toaletten var ledig?!

Alltså till och med jag vet så mycket om Blondinbella att hon har problem med panikångest, att folk tar bilder på henne utan att fråga, och att inte få vara privat. Kommer man då in på en toalett i italien och någon dyker upp från ingenstans med påståendet att den är svensk är det kanske svårt att hitta något vettigt att säga. Är småprat på offentliga toaletter någonsin otvunget förresten? Att detta genererar påståendet "pengakåt ragata" säger givetvis mer om den som uttalade sig.


FFS, människan blir ju trakasserad av personer som ska intervjua henne också, konstigt om en blir avvaktande mot främlingar eller?

något av det värsta jag hört,
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3718&artikel=4560196
heja Mona Masri! som vanligt <3

No comments: