Thursday, March 15, 2012

Nytt på feministfronten!

Åh, borde inte det vara ett stående inlägg i min blogg? För alla de som inte jobbar sig igenom sida efter sida av jämställdister på facebook? Mmmmhm, samhällsnytta!


Felicia Ohly,
ung vänster, har bloggat om hårdebatten. Precis som henne har jag reagerat på personer med mansnamn som går in och skriver i gruppen att tjejer med hår är snyggt/sexigt. Jag tycker inte den här debatten ska få handla om personliga preferenser och framförallt inte att fortsätta bedöma kvinnokroppar. Kan inte alla som inte identifierar sig som kvinna lägga upp bilder på sig själv de med, om en vill stödja fenomenet. Att flytta fokus från "får kvinnor ha hår på kroppen" till "det växer hår på vuxna människors kroppar" (nyhet!).


Jag kan meddela att Pär Ström tar en bloggpaus.
Jag har egentligen ingenting att säga om det, eftersom allt blir vatten på hans kvarn.

förresten, Genuspuben sist var tydligen lyckad!

No comments: