Monday, April 9, 2012

Kära idrottsförvaltningen/ Om att vara en bitterfitta

infogar sånt jag sysslar med på mina produktiva bitterfittedagar. Skickade detta 9 mars och har tröttnat på att vänta på ett vettigt svar. Om det nu inte är de som står till svars för det jag nämner tycker jag att de kan ha den goda smaken att vidarebefodra det till rätt instans.

Frågan skickades från sidan: http://www.stockholm.se/KulturFritid/Simma-och-trana/
----------------------

Kära Idrottsförvaltningen!

Jag heter Liv och tränar på era anläggningar sedan augusti förra året. På det stora hela har det fungerat bra men jag har några funderingar.

Jag brukar träna Switch, vilket är en himla rolig ny och modern träningsform. Något som inte är så nytt och modernt är att maskinerna har rosa inställningar för hur starka (svaga) kvinnor bör vara och blå inställningar för hur starka män ska vara. Jag förstår att det inte är ni som tillverkar maskinerna men jag tänker att klistermärken sällan är skrivet i sten. Kanske kan ni sätta ett klistermärke över de gamla i till exempel svart? I alla fall borde det gå att ha samma färg på alla siffror.

Ja, ni har ju inte byggt maskinerna men däremot har ni kartotek på gymmen där alla får lägga sitt träningskort. Där har ni av någon anledning kommit på att det är Praktiskt (?) att köna människor. Att kvinnor ska ha en färg och män en annan, på vissa ställen till och med olika kartotek. För att komma tillbaka till det jag skrev ovan så känns det inte så modernt. Jag undrar innerligt vad syftet är med detta.

Fick jag önska mig ännu en sak så skulle det vara att vissa gruppledare slutade prata om kalorier, bantning, mina lår och utgå från att alla tränar för att se ut på ett visst vis. Jag tränar för att må bra och önskar att utseendehetsen kunde minska så mycket som möjligt för allas trevnad.

Tragiskt att högdalshallen ska säljas, och att det var anledningen till att den renoverades. Naiv som jag är trodde jag att det kunde satsas på att rusta upp saker av andra motiv än privatiseringar.

Med vänlig hälsning/ Liv

----------------------
(Meddelandet skickades eftersom du valde att få en kopia skickad till dig)

No comments: