Tuesday, January 29, 2013

att vara ur form

Jag är fortfarande sjuk. Illamående, febrig och väldigt svag. Det känns så orättvist, jag skulle ju vara i sälen! Jag skulle vara på skidsemester och mysa framför brasan med vännerna. Så här skulle det absolut inte vara.

Det är så svårt att acceptera att inte orka. Det är verkligen det.
Tidvis orkar jag sittligga framför datorn, prata ett kortare telefonsamtal eller liknande. Men det är asjobbigt. Att hämta ett glasvatten/ gå och kissa är också asjobbigt och skjuts upp in i det sista.

Idag har jag tittade på himla många avsnitt av the mentalist, googlat människor jag tycker illa om, och konstaterat att jag inte duschat på över 5 dygn. Jobbigast för den jag delar säng med tänker jag. Själv är jag så förkyld att jag inte känner något. Förutom när det luktar axe i hela lägenheten, det märker till och med min näsa.


Jag blir stressad av att ligga och vara sjuk.
Jag trodde jag slutat med sånt, men tydligen inte.

No comments: