Monday, February 13, 2012

ljug:

Om jag skulle påstå att det blir lite för mycket ibland så skulle det inte vara helt sant. Det här gör jag ganska ofta och jag mår såhär regelbundet. Och så måste jag pausa allting och börja om på noll för att ens orka gå upp på morgonen, äta frukost eller kamma håret.

Läkaren tyckte jag skulle gå en stresshanteringskurs och det är nog det bästa rådet jag fått igår. Alltså ska jag leta upp en sådan. Helst skulle jag vilja ha en mer heltäckande kurs om hur en lever. Mer om livet, kanske hur lycka uppnås? Men då riskerar jag att någon blandar in Kay Pollack på ett eller annat sätt och där drar jag gränsen, oavsett hur skör jag känner mig och hur trött jag är på det här.

Det känns skönt att ha några principer kvar.

Imorgon blir det ut och jobba för RFSU för första gången på länge. Årsmöte till helgen också om jag inte jobbar.


googlar stress och får upp DETTA Skoj, hon gör också penntricket... väl?

No comments: