Friday, November 2, 2012

Äckligt 2



Okej, jag ville bara använda rubriken igen. Det här är en så bra låt, jag kan typ inte sluta lyssna på ansiktet. Det är verkligen musik som skildrar kvinnors sexualitet som något kraftfullt och det i sin tur är ovanligt. 

En jätterolig anekdot är från Brunchrapporten (på den tiden det fanns) när låten gick som mest på p3. De hade någon kristdemokrat i studion (förlåt, jag minns inte vem) och frågade vad hon tyckte om låten och så ungefär "den kanske inte är så kristdemokratisk låt". Personen svarade "Jooo, det tycker jag". (konstig tystnad i studion). "Jag har ju två barn så jag måste ju ha gjort det där minst två gånger" säger hon och jag dör av skratt. Munterheten vet liksom inga gränser hos mig. Hon hör verkligen att låten handlar om barnalstrande normsex. Det är så oskuldsfullt på något vis.

No comments: