Saturday, April 13, 2013

lördag på kansliet

Härlig dag med skolinformationsverksamheten på RFSU stockholm. Jag älskar att få träffa fina människor och ha viktiga samtal. Passade på att oprovocerat säga "jag kommer ALDRIG få ett jobb" när jag blev tillfrågad om vad jag sökt för jobb. Så hopplöst känns det. Och inga lägenheter i sikte heller.

En ska inte klaga, avslutade dagen med grekisk mat och trevligt sällskap. Dessutom ska jag köpa mig en cykel i morgon, innan jobbet. Jag jobbar en himla massa ändå för att vara arbetslös.

Förresten, har jag berättat att jag blivit kontaktperson till en ungdom?

Och att jag hatar min jävla granne. Moget, jag vet. Men jag blir så fruktansvärt illa berörd av hela personens varande. I två år har jag och mina combos hälsat glatt på personen (som är lite vem som helst, kan svenska osv.) Grannen har besvarat detta med att inte ens bemöda oss en blick, smälla dörrar i ansiktet osv. Nu skedde den vanliga; personen dök upp utanför tvättstugan, jag hälsar glatt, den utstrålar ogillande och går förbi mig och smäller igen dörren. jag orkar inte med sånt.

No comments: