Thursday, May 10, 2012

Det är ingen som sagt att alla älskar en feminist.

Jag kommer på mig själv med att bli överraskad att inte människor stöttar mig när jag står upp för sig. När jag till sist säger "nej, det är inte okej att du avbryter, kränker och kör över mig". Då blir jag överraskad att människor tycker det blir dålig stämning och att det är mitt fel.
Varför blir jag överraskad? Det är klart att det finns människor som blir arga när kvinnor tar plats och säger ifrån. När kvinnor kräver just a little respect. Allt jag önskade var att X ska räcka upp handen som alla andra. Skitsvårt för en vuxen människa tydligen. Fan vad folk daltar med vissa män?!

 Jag måste välja mellan duktig flicka och bitch i vissas ögon. Och jag vill inte vara duktig på deras villkor, det är bara något i mig. Det är bara sociala strukturer som måste botas.

Den duktiga flickan måste dö.

No comments: