Tuesday, January 21, 2014

Bryt


Okej, snart kommer jag gå apeshit på folks jävla normativitet. ALLA samtal i olika forum som någon initierar typ "kan vi prata om att inte vilja ha barn" kommer att handla om hur jävla helvetes fantastiskt det är med barn och om hur x y och z inte ville ha barn men sen ändrade de sig och halleluja. Alltså det händer varenda jävla gång och jag orkar fan inte med de övertrampen. För det finns inte tillräckligt med sammanhang att prata om att barn är livets mening? familjeliv.se typ? mmm tack då.

obs! Jag blir aldrig provocerad av att människor väljer att ha barn. Jag känner aldrig ett behov av att ifrågasätta deras beslut. Jag tycker det är  upp till var och en. Kan det inte, snälla få vara upp till var och en. Och kan människor då få uttrycka sin upplevelse utan att bli överöst med motargument?


No comments: