Saturday, December 14, 2013

längsta dagen på året.

Kanske inte i timmar men i upplevelser har jag nog hunnit mest på hela året.
Kör i punktform så jag kan få lägga mig snart:

- försening och sjuk trängsel på vägen till jobbet. den enda dagen det verkligen inte går för sig. Träffar fina k. på vägen, vilket såklart livar upp.

- luciafirande enligt plan och tradition

- jobbar och hinner uppleva en massa där också

- får sällis med arbetskamraten till strandvägen

- hoppar på båt till waxholm och äter julbord. Många fina samtal och roliga upplevelser. snapsvisorna haglade. hann hälsa på nya människor till höger och vänster.

- båten in för att dra till story och dricka drinkar. alla bangar

- kgb och fina R. har födelsedagsfirande. hängde lite med bartendern, men mest det härliga sällskapet.

- ursäktar mig och åker hem
åker typ inte riktigt hem.
beter mig.

- åker hem, men får vänta 20 min på gullmars. blir approachad vid godishyllan av människa med underliga idéer. hänger.

- tååååget hem. träffar vännerna på perrongen som så många gånger förr (SKARPNÄCK - LOVE IT). Förklarar varför jag inte kan bete mig och plötsligt känns det strålande. vilka pärlor.

- leker portvakt och stänger dörrar.


- skrämmer livet ur grannen. och nu detta.

No comments: