Eller kanske irrelevanta fjädrar.
Jag blir tokig när det refereras till titlar som inte har någon som helst betydelse för sammanhanget i vilket personen uttalar sig. Här kommer tre strålande exempel:
- Tvättmedelsreklam där en person pratar om hur den tvättar och hur tvätten inte var lika fin innan den började med just det här tvättmedlet. Och så stårt det NN, läkare.
- Pelle Billing, antifeministisk bloggare deltar i Debatt i Svt för att diskutera antifeminism utifrån att han är bloggare. titeln som står i rutan är istället Pelle Billing, Läkare.
- Alf b. Svensson, tankesmedjan Claphaminstitutet. vill berätta om sitt sexliv och vad han föredrar och alla andra borde föredra. Han skriver ett gäng lögner och gissningar om RFSU. Under artikeln står leg. psykolog, författare, föreläsare, medarbetare vid tankesmedjan Claphaminstitutet. Här har de iaf fått med det relevanta, om än sist. Men de hade kunnat kosta på sig en faktaruta om vad Claphaminstitutet är.
No comments:
Post a Comment